شروع نیم فصل دوم تاریک ترین نقطه مس سال های قبل
نوشته شده توسط : perana

دوری از سندروم شروع دور برگشت!

تیم فوتبال مس کرمان در حالی اردو و نقل و انتقالات بین فصل خود را بر اساس برنامه ریزی هایش دنبال می کند که هدفی جز شکستن طلسم صعود به رقابت های لیگ برتر ندارد.

مجتبی حسینی و شاگردانش که هرچه از رقابت های لیگ یک این فصل بیشتر سپری شد، هماهنگ تر و چشم نوازتر بازی کردند تا با نتایج خوب، خود را به بالای جدول برسانند، قطعا در نیم فصل دوم بازی ها با همین هدف راهی مسابقات می شوند و به خوبی می دانند که قصه سرنوشت آن ها دقیقا در همین مقطع لیگ نوشته خواهد شد.

تجربه لیگ یک که در سال های گذشته نیز برای مس به کرات نیز تکرار شده است، این موضوع را بازگو می کند که نیم فصل اول می تواند فقط مقدمه ای باشد برای یک پایان خوب... چه اندازه تیم هایی در فصول قبل لیگ یک در نیم فصل اول در جمع چهار تیم بالای جدول بودند اما در نیم فصل دوم به رده های میانی سقوط کردند و چه بسیار تیم هایی که با یک شتاب گیری به موقع و تداوم بر آن، رتبه میان جدولی نیم فصل اول خود را با هوشیاری، با رتبه های صعود در نیم فصل دوم طاق زدند...

متاسفانه برای کرمانی ها عمدتا خاطرات در سال های قبل از جنس اول بوده است... یعنی آن ها که نیم فصل اول را با امیدواری محض به رتبه های صعود پشت سر گذاشتند، با شروع نیم فصل دوم چنان افتی را بر خود مبتلا می دیدند که خیلی سریع تر از آنچه که فکر کنند، جایگاه بالای جدول خود را از دست می دادند.

این اتفاق تلخ در همین دو سال اخیر به شکلی عجیب برای مس کاملا کپی و پیست شد تا حداقل کرمانی ها امیدوار باشند، برای صعود این فصل خود، تفاوت چشمگیر را در همین هفته های سرنوشت ساز ابتدایی نیم فصل دوم در تیم امسال خود ببینند.

در سال گذشته مس در 5 بازی ابتدایی نیم فصل دوم خود 3 تساوی و 2 شکست را ثبت کرد تا نیم فصل دوم را به بدترین شکل ممکن آغاز کند و در فصل 96-97 نیز مس از 5 بازی آغازین دور برگشت خود 3 شکست، یک تساوی و یک پیروزی کسب کرد تا حداقل در دو سال گذشته، شروع نیم فصل دوم های مس، سیاه ترین نقاط حرکتی این تیم باشد که کل سرنوشت صعود مس را بر باد فنا داد.

این موضوع البته در سال های قبل نیز کمابیش رخ داده بود و همه آن ها در حالی رخ می داد که در پایان نیم فصل اول، مس جایگاه خوبی برای رسیدن به بالای جدول داشت اما با شروع نیم فصل دوم به نوعی دچار سندرم بعد از تعطیلات نیم فصل و شروع بازی های دور برگشت گردید تا به طور کلی جایگاه خود را برای صعود از دست بدهد.

اینکه چرا مس در این مقطع دچار مشکل می شود به علل مختلف برمی گردد که هم زمینه های روانی دارد و هم زمینه های فنی...مس در سال های قبل که عمدتا در نیم فصل اول نتایج مد نظر را کسب کرده بود، با شروع نیم فصل دوم به خصوص برابر تیم های پائین جدول با اعتماد به نفسی کاذب به میدان می رفت که سبب می شد این تیم در کسب نتیجه با مشکلات جدی روبرو شوند.

همچنین اردوهای آماده سازی سال های قبل تیم در تعطیلات نیم فصل، که عمدتا در شهرهای گرمسیر مثل بندرعباس و کیش، آن هم در زمان کوتاه تعطیلات و چند روز مانده به شروع مسابقات در این شهرها برگزار می شد، به گفته خود بازیکنان تیم، بیشتر از آنکه از نظر بدنی آن ها را آماده سازد، سبب می شد که بازیکنان با شروع بازی ها و در هفته های نخست دور برگشت، به خصوص در شهرهای سرد و مرتفع، به دلیل دما و تنفس دچار مشکل بدنی شوند و نتیجه عکس برای آن ها داشته باشد.

همچنین عدم جذب بازیکنان به شکلی منطقی لطمه دیگری بود که به مس در این مقطع وارد می شد که هم هماهنگی تیم را دستخوش تحولات منفی می کرد و هم از نظر حواشی مسائلی سوء در تیم ایجاد می کرد...

بهرشکل آسیب شناسی سندروم تعطیلات نیم فصل برای مس در سال های گذشته قطعا دلایل کارشناسی شده دیگری هم دارد که اهل فن می توانند آن ها را گوشزد کنند و البته هواداران مس به شدت امیدوار هستند که با تجربه سال های قبل، تیم مدیریتی و کادر فنی مس در این مقطع، تیم را از این سندروم دور نگه دارند.

مقطع شروع بازی های نیم فصل دوم، باید نقطه تفاوت مس با سال های قبل خود باشد و تیم مس این فصل که هفته به هفته خود را در جریان بازی های لیگ یک بیشتر اثبات کرد، باید با شروع بازی های دور برگشت نیز همین روند را تا رسیدن به بالاترین نقطه جدول ادامه دهد.

 





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 10 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: